Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Psary zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie
z ustawą z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.psary.pl.
Status pod względem zgodności
a) Niniejsza strona internetowa jest w pełni zgodna z ustawą z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 1.10.2020 r.
Oświadczenie oparto na samoocenie dokonanej przez organ sektora publicznego.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Panem Dymitrem Wierżbickim, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 32 29 44 949. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Przygotowanie i aktualizacja strony internetowej
Niniejszą stronę internetową opublikowano dnia 1.10.2020 r.
Ostatnią aktualizację wykonano dnia 28.03.2022 r.
Sposób dokonania oceny dostępności cyfrowej
Strona internetowa została sprawdzona na zgodność ze standardem Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) w wersji 2.1 na poziomie AA (zgodnie z wymaganiami ustawy z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych).
Do sprawdzenia użyto programu SortSite Pro.
Ponadto została przeprowadzona weryfikacja odtwarzania treści i nawigacji po stronie, z użyciem czytnika ekranu NVDA.
Pomoc w nawigacji
W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z nawigacją zalecamy kombinację klawiszy:
Serwis jest dostosowany do obsługi zarówno myszką jak i samą klawiaturą, za pomocą klawiszy:
-
Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia
Tab
-
Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia
Shift + Tab
-
Wykonanie domyślnej akcji, zwykle wciśnięcie przycisku OK
Enter
-
Przewijanie widocznej części strony
Strzałki kursora (góra i dół)
Skróty klawiszowe
Skróty klawiszowe dostępne w obrębie serwisu:
-
Przejście do menu głównego
Alt + 1
-
Przejście do treści
Alt + 2
-
Przejście do wyszukiwarki
Alt + 3
-
Przejście do mapy strony
Alt + 4
-
Powiększenie rozmiaru czcionki
Ctrl + Alt + +
-
Pomniejszenie rozmiaru czcionki
Ctrl + Alt + -
-
Przywrócenie domyślnego rozmiaru czcionki
Ctrl + Alt + 0
-
Włączenie/wyłączenie trybu kontrastowego
Ctrl + Alt + C
-
Przejście do strony głównej
Ctrl + Alt + H
-
Powrót do stron wg. historii przeglądania
Alt + lub
Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
Ułatwienia dla osób niewidomych
Serwis zawiera udogodnienia wprowadzone pod kątem czytników ekranów. Skrócone menu pozwala na przeskok do poszczególnych części ekranu, unikalne tytuły stron umożliwiają rozróżnienie każdej strony, zdjęcia i grafiki mają alternatywne opisy, a linki tytułów opisują dany odnośnik bardziej szczegółowo.
Za pomocą skróconego menu można dostać się bezpośrednio do:
-
treści,
-
menu ułatwień dostępu,
-
menu głównego,
-
mapy strony.
Dostępność na urządzeniach mobilnych
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym. W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny
w obsłudze.
Dane teleadresowe siedziby Urzędu
Adres: 42-512 Psary, ul. Malinowicka 4
Telefon: 32 294 49 00
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dostępność architektoniczna siedziby Urzędu
Urząd Gminy w Psarach jest wyposażony w pochylnię dla osób niepełnosprawnych oraz na parterze budynku znajduje się pomieszczenie, w którym osoby z wszelkimi niepełnosprawnościami mogą skorzystać z pomocy przy wypełnianiu wniosku. Ponadto pomieszczenie jest dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
-
Na parkingu z obu stron znajdują się miejsca parkingowe z oznaczeniem dla osób z niepełnosprawnościami.
-
Wejście do budynku dla osób z niepełnosprawnościami jest możliwe od strony Poczty Polskiej, znajdującej się po prawej stronie budynku.
-
Nad wejściami nie ma zainstalowanych głośników systemu naprowadzającego osoby niewidome i słabowidzące. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
-
Dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi dostępny jest parter budynku: korytarz oraz wszystkie pomieszczenia. W każdej sytuacji istnieje możliwość wezwania pracownika wybranego Referatu, aby omówić sposób załatwienia sprawy.
-
Osobom niesłyszącym w zakresie podstawowym pomocy udzieli odpowiedni pracownik.
-
Na parterze znajduje się ogólnodostępna toaleta, dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
-
Do budynku oraz wszystkich pomieszczeń można wejść z psem przewodnikiem lub psem asystującym.
-
W budynku jest zainstalowana pętla indukcyjna oraz plany tyflograficzne z oznaczeniem pomieszczeń. Wszystkie dostępne pomieszczenia oznaczone są na mapie w alfabecie Braille’a oraz kontrastowymi kolorami.
-
Budynek nie jest wyposażony w windę.
Tłumacz języka migowego
W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line. Konieczność kontaktu z udziałem tłumacza języka migowego należy zgłosić minimum na 3 dni przed planowaną wizytą wybierając jedną z form kontaktu:
- e-mail pod adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- telefon pod numer: 32 29 44 900, 32 29 44 920
Wniosek o zapewnienie tłumacza języka migowego
Powiadomienie Urzędu o braku dostępności cyfrowej
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Rzecznik Praw Obywatelskich
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich: rpo.gov.pl
PLAN DZIAŁANIA NA LATA 2024-2025
PLAN DZIAŁANIA NA LATA 2022-2023
Czytaj więcej...