Informacja dotycząca realizacji Rządowego programu pomocy uczniom w 2011 r. – „Wyprawka szkolna”
W roku 2011 na terenie gminy Psary programem są objęci uczniowie rozpoczynający w roku szkolnym 2011/2012 edukację szkolną:
-
w klasach I-III szkoły podstawowej ,
-
w klasie III gimnazjum,
-
uczniowie słabo widzący, niesłyszący, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z[nbsp]niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, uczęszczający w roku szkolnym 2011/2012 do szkół podstawowych lub gimnazjum.
Założenia programu :
Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników będzie przysługiwać:
-
uczniom pochodzącym z rodzin spełniających kryterium dochodowe, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362, z późn. zm.);
-
uczniom pochodzącym z rodzin niespełniających kryterium dochodowego, o[nbsp]którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o[nbsp]pomocy społecznej, na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń. Liczba uczniów, którym zostanie udzielona pomoc w tym trybie nie może przekroczyć na terenie gminie 10% ogólnej liczby uczniów klas I-III szkoły podstawowej, klasy III gimnazjum,
-
uczniom słabo widzącym, niesłyszącym, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniom z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną [nbsp]z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, uczęszczający w roku szkolnym 2011/2012 do szkół podstawowych lub gimnazjum.
[nbsp]
[nbsp]
Zasady udzielania pomocy:
-
Przyznanie pomocy w formie dofinansowania zakupu podręczników następuje na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby - za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
-
Wniosek składa się do dyrektora szkoły do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2011/2012 do dnia 7 września 2011 roku.
-
Dyrektor szkoły sporządza listę uczniów uprawnionych do otrzymania pomocy, w tym uczniów z rodzin, które nie spełniają kryterium dochodowego oraz uczniów niepełnosprawnych i przekazuje ją wójtowi gminy.
-
Po otrzymaniu listy uczniów uprawnionych do otrzymania pomocy wójt gminy ustala liczbę uczniów, którzy mogą zostać objęci pomocą w danej szkole i powiadamia dyrektorów szkół o podziale środków.
-
W przypadku szkoły podstawowej, gimnazjum - wójt gminy, przekazuje środki na dofinansowanie zakupu podręczników na rachunek bankowy szkoły.
Zwrot kosztów zakupu podręczników rodzicom uczniów (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym), następuje po przedłożeniu dowodu zakupu podręczników.
W przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu podręczników jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica, prawnego opiekuna lub rodzica zastępczego lub rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników. W przypadku oświadczenia o zakupie podręczników należy podać informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach omawianego programu. W przypadku zakupu podręczników dla grupy uczniów, koszty zakupu podręczników są zwracane po przedłożeniu potwierdzenia zakupu wystawionego przez podmiot dokonujący zakupu. Potwierdzenie zakupu powinno zawierać:
-
imię i nazwisko ucznia,
-
klasę, do której uczeń będzie uczęszczał,
-
adres szkoły,
-
wykaz zakupionych podręczników,
-
kwotę zakupu,
-
datę zakupu,
-
czytelny podpis podmiotu, który dokonał zakupu.
Podmiot dokonujący zakupu podręczników wystawia potwierdzenie zakupu na podstawie faktury VAT oraz listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki.
[nbsp]
Zwrot kosztów zakupu podręczników nie może przekroczyć odpowiednio kwot:
|
do kwoty 180 zł |
|
do kwoty 325 zł |
|
do kwoty 210 zł |
[nbsp]
Szczegółowe zasady przyznawania pomocy reguluje Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 maja 2011 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników oraz Uchwała Rady Ministrów w sprawie Rządowego programu pomocy uczniom w 2011 r. – „Wyprawka szkolna”– dokumenty zamieszczone są na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej www.men.gov.pl w zakładce BIP/Akty prawne/Rządowe programy i projekty.
[nbsp]
Wszelkich informacji na temat realizacji programu na terenie gminy udziela:
Sekretarz Gminy Mirella Barańska - Sorn pod numerem telefonu: 32[nbsp]267 – 21- 21
[nbsp]
[nbsp]