Szanowni Państwo, Mieszkańcy Gminy Psary, uprzejmie informujmy, że wniosek Gminy dla projektu pn. „Budowa instalacji odnawialnych źródeł energii w podregionie sosnowieckim – Gmina Psary” został wybrany do dofinansowania w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego na lata 2021-2027, Priorytet X Fundusze Europejskie na transformację, działanie 10.6 Rozwój energetyki rozporoszonej opartej o OZE.
Przyznana dotacja w kwocie 1. 719 207,28 zł dotyczy montażu instalacji Odnawialnych Źródeł Energii w 23 budynkach mieszkalnych i obejmuje następujące instalacje:
- 12 zestawów składających się z : instalacji fotowoltaicznej, magazynu energii, pompy ciepła c.o. wraz z c.w.u,
- 1 zestaw składający się z: instalacji fotowoltaicznej, pompy ciepła c.o. wraz z c.w.u,
- 2 zestawy składające się instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii,
- 5 sztuk pomp ciepła c.o. wraz z c.w.u
- 3 zestawy składające się z paneli fotowoltaicznych.
W związku z powyższym zapraszamy mieszkańców Gminy Psary do składania deklaracji udziału w projekcie wraz z załącznikami w terminie od 23 grudnia 2024r. do 8 stycznia 2025 r. w godzinach pracy urzędu.
O zakwalifikowaniu budynku do projektu decyduje kolejność zgłoszeń dla danego zestawu instalacji z tym, że pierwszeństwo mają uczestnicy naboru wstępnego, który został przeprowadzony w Urzędzie Gminy Psary w dniach od 6 marca 2023 r. do 5 kwietnia 2023 r.
Uczestnicy Projektu, którzy nie zostaną zakwalifikowani zostaną zapisani na listę rezerwową.
Szczegółowe warunki naboru zostały określone w załączonym Regulaminie.
Dokumenty zgłoszeniowe należy składać w jednej z poniższy form:
1) PAPIEROWEJ. Komplet trwale spiętych dokumentów oryginalnie podpisanych (w przypadku kopii dokumentów, podpisanych za zgodność z oryginałem) należy złożyć w Urzędzie Gminy Psary, ul. Malinowicka 4, w Kancelarii Ogólnej pok. 000, w godzinach pracy Urzędu (poniedziałek
w godzinach od 7:30 do 17:00, wtorek – czwartek w godzinach od 7:30 do 15:30 oraz w piątek od 7.30 do 14.00).
2) ELEKTRONICZNIE poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP pod adresem http://epuap.gov.pl/. Dokumenty elektroniczne doręczane do Urzędu Gminy Psary muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub profilem zaufanym i załączone do formularza „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”, a następnie przesłane na skrytkę ePUAP:
/ugpsary/skrytka. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości utworzenia i korzystania z profilu zaufanego zostały zamieszczone na stronie ePUAP: http://epuap.gov.pl
UWAGA! Właścicielem e-PUAP-u jest Ministerstwo Cyfryzacji, które odpowiada za jego elementy techniczne, w tym za dostępność, funkcjonalność czy działanie. Urząd Gminy Psary nie ma wpływu na jego działanie.
WAŻNE:
Energia elektryczna i cieplna wytworzona w Instalacjach OZE zamontowanych w ramach projektu musi być zużywana na potrzeby własne gospodarstw domowych (socjalno-bytowe) i nie może być wykorzystywana do prowadzenia działalności rolniczej oraz działalności gospodarczej w jakiejkolwiek formie prawnej.
W tematach dotyczących planowanego naboru prosimy o kontakt z Referatem Rozwoju i Pozyskiwania Środków Zewnętrznych tel. 32 294 49 32.
Dokumenty drukowane stanowiące załączniki do niniejszego ogłoszenia są dostępne na parterze budynku Urzędu Gminy przy Kancelarii Ogólnej.
Załączniki do niniejszego ogłoszenia:
1. Regulamin naboru i realizacji projektu parasolowego
2. Deklaracja udziału w projekcie
3. Karta inwentaryzacyjna
4. Ankieta dotycząca wybranego źródła OZE
5. Pełnomocnictwo
6. Umowa parasolowa
7. Zarządzenie nr 0050.72.2024
8. Zarządzenie nr 0050.70.2024