Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Sarnowie uzyskał dotację z Unii Europejskiej na realizację projektu „Razem dla lepszego jutra”. Projekt będzie realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZSP nr 2 w Sarnowie realizuje projekt, aby:
• Wzmocnić kompetencje zawodowe nauczycieli, efektywnie korzystać z nowych technologii, innowacyjnych metod i form nauczania, wdrażać rozwiązania nienaruszające równowagi ekologicznej,
• Umożliwić aktywny udział uczniom i nauczycielom w realizowanym przedsięwzięciu.
• Budować zdolności placówki do angażowania się w wymianę i współpracę międzynarodową oraz do realizacji wysokiej jakości projektów.
Z projektu korzystać będą pracownicy kadry pedagogicznej oraz uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Sarnowie. W projekcie planujemy udział:
• 4 pracowników kadry pedagogicznej w wizycie job shadowing w Colegio Teresiano del Pilar w Hiszpanii,
• 11 pracowników kadry pedagogicznej w kursach i doskonaleniach zagranicznych, w tym:
- 2 specjalistów w kursie "All Children are Special: Strategies for Behaviour Management for Children with Special Needs" (oranizowanym przez Idevelop, 5 dni, Teneryfa).
- 1 nauczyciel w kursie "Mindfulness for Teachers: a Hands-on Approach" (organizowanym przez Europass Teacher Academy SRL, 6 dni, Dublin).
- 4 nauczycieli w kursach języka angielskiego, 3 z nich na poziomie podstawowym (organizowanym przez Europass Teacher Academy SRL, 6 dni, Dublin), 1 na poziomie średnio-zaawansowanym (organizowanym przez Idevelop, 10 dni, Teneryfa).
- 3 nauczycieli w kursie "Integrating Outdoor Learning Across Subjects" (oranizowanym przez Idevelop, 10 dni, Teneryfa).
- 1 nauczyciel w kursie "CLIL for Physical Education Teachers" (organizowanym przez Europass Teacher Academy SRL , 6 dni, Teneryfa).
• 8 uczniów/uczennic w wieku 11-13 lat w grupowej mobilność uczniów w Istituto Comprensivo ”Falcone-Borsellino” Riccò del Golfo (La Spezia) we Włoszech. Ponadto w grupowej mobilności uczniów weźnie udział 2 opiekunów grupy.
Efekty wizyty job shadowing:
• Poznanie technik uważności Mindfulness w praktyce szkolnej, z małymi i starszymi dziećmi.
• Poznanie i doskonalenie metod i form pracy i włączania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w proces edukacji oraz codzienne życie szkoły.
• Doskonalenie metod i form pracy, narzędzi ICT, programów i pomocy dydaktycznych w pracy z uczniami podczas zajęć przedszkolnych i lekcji na różnych przedmiotach oraz podczas realizacji projektów międzynarodowych.
• Wzmocnienie kompetencji organizacyjnych i logistycznych związanych z podróżą zagraniczną.
• Wzrost pewności siebie w kontaktach i współpracy z grupą o międzynarodowym wielokulturowym składzie.
• Przełamanie bariery językowej. Doskonalenie kompetencji językowych w sytuacjach praktycznych.
• Poszerzenie wiedzy o kulturze i dziedzictwie europejskim i różnorodności.
• Nawiązanie wiarygodnych i stabilnych kontaktów zagranicznych.
Uczestnicy poszczególnych kursów:
• Zostaną wyposażeni w skuteczne narzędzia, metody i formy pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
• Nabędą umiejętności stosowania praktyki uważności, technik wpływających na własny nastrój i nastroje uczniów,
• zdolność koncentracji, poziom stresu i komunikację.
• Zdobędą pewność siebie w czytaniu, pisaniu i mówieniu w języku angielskim, poprawią słownictwo, gramatykę, wymowę
• i umiejętności konwersacyjne w języku angielskim.
• Rozwiną umiejętność płynnego integrowania zajęć na świeżym powietrzu z różnych przedmiotów, wyposażeni zostaną w
• podstawowe zasady oraz techniki integracji przedmiotów, wiedzę ekologiczną, edukację przygodową i działania na rzecz
• ochrony przyrody.
• Zostaną zapoznani z metodami CLIL oraz PBL na swoim przedmiocie, metodą odwróconej lekcji.
• Wszyscy rozwiną kompetencje językowe, organizacyjne, umiejętność współpracy w zespole międzynarodowym. Poznają kulturę i zwyczaje krajów odwiedzanych. Nawiążą nowe kontakty.
Efekty grupowej mobilności uczniów:
• rozwój umiejętności współpracy, nauki i spędzania czasu w środowisku międzynarodowym, wielokulturowym,
• nawiązanie znajomości z rówieśnikami z zagranicy,
• rozwój kompetencji językowych w sytuacjach praktycznych, edukacji,
• rozwój kompetencji społecznych,
• podniesienie poziomu kompetencji cyfrowych, umiejętności korzystania z mediów, nowoczesnych narzędzi technologiczno-komunikacyjnych, realizacji projektów eTwinning, programów online do tworzenia prezentacji, obróbki zdjęć, filmów,
• rozwój i doskonalenie umiejętności autoprezentacji, umiejętności gromadzenia, selekcjonowania oraz przekazywania i prezentowania informacji,
• rozwój krytycznego myślenia,
• poznanie zwrotów grzecznościowych w języku włoskim,
• rozwój świadomości działań proekologicznych,
• podniesienie kompetencji w zakresie otwartości na różnorodność, tolerancji, poszanowanie drugiego człowieka oraz jego praw,
• zwiększenie wiedzy o zwyczajach i tradycjach regionu i kraju działania.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Wartość projektu : 195 649,26 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 161 449,77 zł