Opracowanie koncepcji multimodalnej mobilności miejskiej to kolejny krok w zwiększeniu roli transportu publicznego. Dzięki parkingom typu park&ride, czyli parkuj i jedź kierowcy będą mogli zostawić swój samochód i kontynuować podróż autobusem. Projekt zakłada również budowę ciągów pieszo-rowerowych łączących centrum przesiadkowe ze strefą gospodarczą.
Jak wynika z badań Europejskiego Urzędu Statystycznego liczba samochodów osobowych w Polsce w przeliczeniu na 1000 mieszkańców z roku na rok rośnie. Ich ilość generuje korki w dojeździe do miast oraz problemy z parkowaniem w centrach. Sposobem na tańszą, szybszą i bezpieczniejszą podróż jest korzystanie z parkingów park&ride, czyli innymi słowy parkuj i jedź. Dlatego też, przygotowujemy koncepcję multimodalnej mobilności miejskiej w gminie Psary, która zakłada utworzenie 3 tego typu parkingów: przy cmentarzu komunalnym w Strzyżowicach, kościele pw. Św. Apostołów Piotra i Pawła w Psarach oraz przy przystanku autobusowym na ulicy Pocztowej w Dąbiu. Wybrane lokalizacje znajdują się w pobliżu głównych przystanków autobusowych, dzięki czemu kierowcy będą mogli zostawić swój samochód w bezpiecznym miejscu i kontynuować podróż autobusem. Koncepcja zakłada również budowę ciągów pieszo-rowerowych łączących Centrum Przesiadkowe w Psarach ze strefą gospodarczą przy DK86. Dzięki temu, pracownicy hal magazynowych będą mogli bezpiecznie dostać się z przystanku autobusowego do pracy. Wykonawcą koncepcji, która powstanie do 29 września jest firma DROPLAN Radosław Sobieraj, Robert Cichy s.c. z Psar, a jej koszt wynosi 153 750 zł. Realizacja tego przedsięwzięcia jest ujęta w Strategii Rozwoju Subregionu Centralnego Województwa Śląskiego na lata 2021-2027, co uprawnia nas do ubiegania się o jego finansowanie z Funduszy Europejskich dla Śląskiego 2021-2027 w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.