m 1 1  Gminna dotacja na usunicie i unieszkodliwienie wyrobw zawierajcych azbest1

50% sześciolatków z gminy Psary rozpoczyna w tym roku naukę w szkole

Po raz kolejny, działania podejmowane przez samorząd gminy Psary, które miały na celu zachęcenie rodziców do posłania sześciolatków do szkół, przyniosły pozytywne efekty. W tym roku do szkoły poszło 50% sześciolatków, czyli o 20% więcej niż w roku ubiegłym, przy średniej wojewódzkiej 15% za 2012r.

Kampania informacyjna, mówiąca o korzyściach wynikających z posyłania już sześciolatków do I klas oraz o wprowadzonych zmianach organizacyjnych (tj. powstanie dwóch zespołów przedszkolnych na terenie gminy) wpłynęła pozytywnie na decyzję rodziców o posłaniu do szkoły dzieci w wieku sześciu lat. Dodatkowo została uatrakcyjniona oferta placówek przedszkolnych.

Od września, aż 49 sześciolatków w naszej gminie rozpocznie swoją edukację w pierwszych klasach szkół podstawowych. Jest to 50 % dzieci sześcioletnich w naszej gminie. Najwięcej, bo aż 32 sześciolatków będzie się uczyć w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 2 w Sarnowie, w którym z roku na rok przybywa uczniów. Ogółem w[nbsp] I klasie uczyć się[nbsp][nbsp] będzie 36 dzieci w dwóch oddziałach po 15 i 21 dzieci. W Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 1 w Strzyżowicach liczba 6-latków w I klasach to 7, a w Szkole Podstawowej w Dąbiu to 3 dzieci oraz 7 dzieci w Szkole Podstawowej w Gródkowie. We wszystkich wymienionych placówkach są specjalnie przystosowane sale lekcyjne, począwszy od mebli, poprzez odpowiednie pomoce dydaktyczne, sprzęt audiowizualny oraz zestawy multimedialne. Grupy sześciolatków w szkołach mają więc zapewnione[nbsp] wszystkie potrzebne do nauki przez zabawę materiały dydaktyczne.

Korzyści wynikających z wcześniejszego posłania dzieci do szkoły jest całe mnóstwo. Wcześniejsze zdobywanie wiedzy daje większe szansę na osiągnięcie sukcesu w przyszłości. Ponadto dzieci szybciej się usamodzielniają, są bardziej odpowiedzialne, lepiej nawiązują kontakty i uczą się pracy w zespole. Dodatkowo dziecko zdobywa wiedzę i poznaje świat w okresie największej chłonności umysłu oraz rozwija umiejętność koncentracji.