Dbając o wszechstronny i harmonijny rozwój dzieci powierzonych naszej opiece, staramy się rozwijać i wzbogacać ich możliwości poprzez organizację zajęć dodatkowych.
W bieżącym roku szkolnym rodzice wyrazili chęć udziału swoich dzieci w zajęciach: z kodowania i programowania, sensoryczno-plastycznych, gimnastyki ogólnorozwojowej, muzyki, języka angielskiego, religii, logopedii, zajęć z pedagogiem i psychologiem szkolnym. Wszystkie zajęcia dodatkowe w naszych oddziałach przedszkolnych prowadzone są przez wykwalifikowanych nauczycieli. Zajęcia odbywają się w grupach wiekowych, co zapewnia dzieciom komfort indywidualnego podejścia osoby prowadzącej. Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach, a każda nowa umiejętność sprawia im wiele radości.
ZAJĘCIA MUZYCZNE
Zajęcia muzyczno - rytmiczne odbywają się raz w tygodniu w formie zajęć dodatkowych po godz. 13.00 dla każdej z grup oddziału przedszkolnego i trwają 30 minut. Głównym ich celem jest rozbudzanie wrażliwości muzycznej i estetycznej dzieci. Każde półgodzinne spotkanie stwarza różne okazje do spotkania z muzyką, takie jak:
- słuchanie muzyki klasycznej,
- ruch przy muzyce klasycznej, dziecięcej i współczesnej,
- zajęcia wokalno-taneczne,
- słuchanie i nauka piosenek dziecięcych,
- poznawanie i zabawa dziecięcymi instrumentami muzycznymi,
- rytmika oparta na metodzie Dalcroze’a
- rysowanki muzyczne.
Sprawą najważniejszą podczas zajęć jest dobra zabawa, dlatego dzieci mają również organizowane różnorodne zabawy muzyczno – ruchowe, w których wykorzystywane są akcesoria do ćwiczeń (chustki, wstążki, woreczki z grochem, chusta Klanza, pompony). Muzyka mocno wpływa na każdego człowieka, a najintensywniej na dzieci, dlatego tak ważne jest, aby miały z nią kontakt od lat najmłodszych.
BAWIMY SIĘ Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
Zajęcia z języka angielskiego pod nazwą „Bawimy się z językiem angielskim” realizowane są podczas zajęć trwających około 30 min po południu w formie zajęć dodatkowych. Głównym celem zajęć jest uwrażliwienie dzieci na język angielski poprzez osłuchanie się z tym językiem oraz budowanie dziecięcej motywacji do dalszej nauki języka angielskiego dzięki dostarczaniu pozytywnych doświadczeń związanych z nauką języka obcego. Zajęcia zakładają wpływanie na rozwój zdolności komunikacyjnych oraz rozwój psychospołeczny przedszkolaków poprzez różnorodne obrazki, rymowanki, ćwiczenia motoryczne i opowiadania. Kolejnym celem jest wdrażanie wychowanków do rozwijania słownictwa i zwrotów językowych poprzez słuchanie i naukę piosenek. Osiągnięciu zamierzonych celów ma służyć metoda nauki poprzez zabawę. Jest to metoda prowadzenia zajęć, którą dzieci lubią najbardziej.
ZABAWY Z ELEMENTAMI KODOWANIA
Program „Zabawy z elementami kodowania” przygotowuje przedszkolaków do kreatywnego i świadomego korzystania z technologii cyfrowych poprzez szereg zabaw edukacyjnych, w które włączone są elementy nauki kodowania i programowania oraz rozwijanie inwencji twórczej i kreatywności. Dziecko w czasie zajęć rozwija umiejętności pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny poprzez zabawę, ruch, doświadczanie i eksperymentowanie. Założeniem programu jest rozwijanie u dzieci w wieku przedszkolnym (od 3 do 6 roku życia), umiejętności logicznego myślenia, kształtowania wyobraźni przestrzennej oraz wprowadzenia młodego człowieka w cyfrowy świat, szczególnie w świat związany z programowaniem, a także upowszechnianiem wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii.
DZIAŁANIA INNOWACYJNE SENSORYCZNO-PLASTYCZNE „KOLOROWY ŚWIAT WYOBRAŹNI DZIECKA”
Zajęcia sensoryczno-plastyczne są źródłem dobrej zabawy, radości, formą uczenia się oraz zdobywania wiedzy o otaczającej rzeczywistości. Udział dziecka w zajęciach sprzyja aktywizowaniu myślenia, przyczyniając się do rozwoju samodzielności i pomysłowości. Sztuka sensoryczno-plastyczna stymuluje młodego człowieka do kreatywnego myślenia, rozwija percepcję wzrokową i pobudza jego zmysły. W czasie wykonywania różnych form sensoryczno-plastycznych wykorzystujemy zmysły, takie jak: dotyk, wzrok i węch. Sprzyja to poznawaniu różnych faktur, które stymulują motorykę małą i rozwijają percepcję wzrokową. Zajęcia sensoryczno-plastyczne prowadzone są w godzinach poza podstawą programową w grupach 4,5- latków „Sówki” i 6 – latków „Tropiciele”.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH
GRUPA - "Sówki"
RELIGIA - poniedziałek 13.00-13.30
GIMNASTYKA- wtorek -13:00-13:30
SENSORYCZO-PLASTYCZNE - wtorek -13:30-14:00
LOGOPEDIA – środa - 7:30-8:00
ZAJĘCIA MUZYCZNE Z ELEMENTAMI RYTMIKI - środa -13:00-13:30
ZAJĘCIA Z PEDAGOGIEM- środa -13:30-14:00
ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM- czwartek -13:00-13:30
JĘZYK ANGIELSKI - piątek -13:00-13:30
GRUPA - "Tropiciele"
LOGOPEDIA- poniedziałek -7:30-8:30
JĘZYK ANGIELSKI - poniedziałek -13:00-13:30
PLASTYKA- wtorek -13:00-13:30
GIMNASTYKA- środa -13:00-13:30
ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM- środa -13:30-14:00
ZAJĘCIA MUZYCZNE Z ELEMENTAMI RYTMIKI - czwartek -13:00-13:30
ZAJĘCIA Z PEDAGOGIEM- czwartek -13:30-14:00
RELIGIA – piątek -13:00-14:00
Zajęcia od godziny 7.00 do 8.00 oraz po godz. 13.00 są odpłatne, każda godzina zegarowa kosztuje 1 zł.
Opłatę za pobyt dziecka w przedszkolu w czasie przekraczającym realizowanie podstawy programowej należy wpłacać w terminie do dnia 10-go każdego miesiąca na rachunek bankowy:
Szkoła Podstawowa w Dąbiu, ul. Pocztowa 39
Nr 84 8438 0001 0000 3489 2000 0020
Opłata za przedszkole nie dotyczy dzieci sześcioletnich.