Komunikat Urzędu Gminy w Psarach

Z przykrością informujemy, że u jednego z pracowników Urzędu Gminy w Psarach potwierdzono obecność koronawirusa. Wójt Tomasz Sadłoń jest w stałym, bezpośrednim kontakcie z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Dąbrowie Górniczej i postępuje zgodnie z jej zaleceniami.

Jednocześnie informujemy, że od 3 października pracownik nie miał kontaktów z pozostałymi współpracownikami oraz osobami korzystającymi z usług urzędu.

Urząd cały czas pracuje, ale ze względu na ogólną sytuację w kraju i wzrost zachorowań na COVID-19, w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców zachęcamy wszystkich do załatwiania spraw urzędowych telefonicznie pod numerem telefonu 32 29 44 920, za pośrednictwem systemu ePUAP lub za pomocą e-mail (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Przypominamy, że większość spraw urzędowych można załatwiać przez Internet. Na stronie https://obywatel.gov.pl/ znajdą Państwo katalog usług wraz z opisem, jak załatwić poszczególne sprawy. Posiadając konto na www.epuap.gov.pl można korzystać z elektronicznych usług, wysyłając wnioski do urzędu, podpisując je kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. Klikając na naszej stronie internetowej zakładkę eUrząd zostaną Państwo bezpośrednio przekierowani do strefy usług elektronicznych.

W strefie usług elektronicznych można uzyskać:
• Dostęp do informacji o stanie spraw oraz zobowiązaniach podatkowych i opłatach Twoich oraz osób fizycznych i prawnych, które reprezentujesz, jak również informacji z innych rejestrów urzędu - dostęp ten wymaga rejestracji i uwierzytelnienia.
• Możliwość elektronicznej realizacji płatności zobowiązań wobec Urzędu.
• Dostęp do formularzy elektronicznych usług udostępnianych przez Urząd (np. wniosek o wydanie dowodu osobistego, wniosek o nadanie numeru PESEL, zgłoszenie pobytu, zgłoszenie wymeldowania, wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu, wniosek o zajęcie pasa drogowego).

Rejestracja:
• Dostęp do danych o stanie Państwa spraw, zobowiązaniach podatkowych i opłatach, oraz niektórych, związanych z Państwem, wpisach w rejestrach prowadzonych przez Urząd jest możliwy po dokonaniu rejestracji.
• Rejestracja wymaga posiadania konta na ogólnopolskiej elektronicznej platformie usług administracji publicznej ePUAP.
• Jeżeli masz już konto na platformie ePUAP, to wypełnij i złóż "Wniosek o konto na platformie eUrząd" podpisując go podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.
• Jeżeli nie masz jeszcze konta na platformie ePUAP, to możesz założyć je tutaj.

Profil zaufany - co to jest?
Profil zaufany jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Profil zaufany umożliwia złożenie podpisu zaufanego, ale nie jest podpisem elektronicznym. Większość spraw urzędowych można załatwić przez internet, właśnie dzięki niemu. Warto go założyć, trwa to dosłownie chwilę, a przyda się - nie tylko w tym wyjątkowym czasie.

Profil zaufany możesz założyć bez wychodzenia z domu, jeśli masz:
• konto w systemie banku lub innego przedsiębiorcy, który ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego,
• kwalifikowany podpis elektroniczny.

Wszystkie informacje o profilu zaufanym i możliwość jego założenia dostępne na https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany