XLV Sesja Rady Gminy Psary

Psary, dnia 18.08.2022 r.

RADA GMINY PSARY
42-512 PSARY, ul. Malinowicka 4

 

Uprzejmie zawiadamiam,
że XLV Sesja Rady Gminy Psary
odbędzie się dnia 25 sierpnia 2022 r. o godz. 14:00
w Ośrodku Kultury w Dąbiu

 

Porządek obrad XLV Sesji Rady Gminy Psary przedstawia się następująco:
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XLIV sesji Rady Gminy Psary.
4. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
5. Informacja z działalności Wójta Gminy Psary w okresie międzysesyjnym.
6. Podjęcie uchwał Rady Gminy Psary w sprawie:
a) Wyboru uzupełniającego ławników do Sądu Okręgowego w Sosnowcu.
b) Określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych, doradców zawodowych oraz nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych pracujących z grupami obejmującymi dzieci 6 – letnie i dzieci młodsze.
c) Zaliczenia dróg ul. Topolowej, ul. Wierzbowej, ul. Modrzewiowej w miejscowości Malinowice do kategorii dróg gminnych oraz ustalenia przebiegu tych dróg.
d) Zaliczenia drogi ulicy Promiennej w miejscowości Malinowice do kategorii dróg gminnych oraz ustalenia przebiegu tej drogi.
e) Nabycia na rzecz Gminy Psary nieruchomości oznaczonych numerami działek 316/8 oraz 316/9 położonych w Sarnowie.
f) Nabycia na rzecz Gminy Psary nieruchomości oznaczonych numerami działek 363/22 oraz 363/25 położonych w Sarnowie.
g) Nabycia na rzecz Gminy Psary nieruchomości oznaczonej numerem 2713 w Strzyżowicach.
h) Wyrażenia zgody na dzierżawę na okres 3 lat nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Psary na podstawie kolejnej umowy zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość.
i) Wyrażenia zgody na wynajem na okres 3 lat lokalu użytkowego mieszczącego się w budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Gródkowie, stanowiącego własność gminy Psary na podstawie kolejnej umowy zawieranej po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość.
j) Sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości niezabudowanej, położonej w Preczowie, stanowiącej własność Gminy Psary.
k) Wyrażenia zgody na wynajem na okres 3 lat lokalu użytkowego mieszczącego się w budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Gródkowie, stanowiącego własność gminy Psary na podstawie kolejnej umowy zawieranej po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość.
l) Określenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Psary na rok szkolny 2022/2023.
m) Zmiany Uchwały Nr X/106/2019 Rady Gminy Psary z dnia 29 sierpnia 2019 roku w sprawie nadania statutu Gminnemu Żłobkowi w Psarach.
n) Zmian w budżecie na 2022 rok.
o) Zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Psary.
p) Zmiany uchwały nr XLIV/462/2022 Rady Gminy Psary z dnia 27 czerwca 2022 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Województwa Śląskiego w celu realizacji zadania pn. „Budowa sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 913 w miejscowości Gródków”.
r) Zmiany Uchwały Nr XIII/134/2011 Rady Gminy Psary z dnia 24 listopada 2011r.
w sprawie nadania Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Psarach.
s) Poparcia apelu w sprawie wprowadzenia zerowej stawki vat na drewno opałowe.
t) Rozpatrzenia skargi Pana M.P.
7. Interpelacje i zapytania.
8. Wolne wnioski.
9. Zakończenie obrad.

 

Przewodniczący Rady Gminy Psary
/-/ Jacenty Kubica

 

 

Wszystkich uczestników sesji Rady Gminy Psary informujemy, iż obrady są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Transmisja obrad jest dostępna w sieci Internet, natomiast nagrania z sesji udostępnione są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej i na stronie internetowej gminy oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty.

Klauzula Informacyjna z zakresu ochrony danych osobowych
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Psary reprezentowana przez Wójta Gminy Psary z siedzibą w Urzędzie Gminy w Psarach ul. Malinowicka 4, 42-512 Psary.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym ma Pan/Pani prawo skontaktować się pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
3. Pana/Pani dane osobowe w postaci barwy głosu i przekazanych przy jego użyciu danych oraz wizerunku Pana/Pani osoby zarejestrowanego przez urządzenie nagrywające tj. mikrofon i kamerę podłączoną do systemu obsługi Rady Gminy, - przetwarzane są w celu realizacji przez Gminę jej zadań, a podstawą prawną ich przetwarzania bez Pana/Pani odrębnej zgody jest art. 6 ust 1 lit. c) RODO, co oznacza, że przetwarzanie Pana/Pani danych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z art. 11b ust. 2 oraz art. 20 ust. 1b ustawy z dnia 8 marca 1990r., o samorządzie gminnym w związku z art. 18 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej, a dotyczącego jawności działalności organów gminy w tym transmisji i utrwalania obrad z sesji Rady Gminy, w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje Rady Gminy, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji Rady Gminy. Udział w obradach sesji Rady Gminy i posiedzeń jej komisji jest dobrowolny.
4. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa oraz podmioty realizujące zadania publiczne na podstawie odrębnej umowy powierzenia danych oraz osoby trzecie w związku z tym, iż nagranie stanowi informację publiczną w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej i jest udostępnianie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Psary i na stronie internetowej gminy oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty.
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej z zastrzeżeniem, że odbiorcami danych audiowizualnych udostępnianych w drodze transmisji w Internecie mogą być podmioty o których mowa wyżej.
6. Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany do realizacji obowiązku ustawowego, a wskazany przez odrębne przepisy prawa odnoszące się do archiwizacji dokumentów w organach administracji publicznej;
7. Osoba objęta monitoringiem, która uczestniczy w obradach sesji ma prawo dostępu do nagrania oraz osoba nie pełniąca funkcji publicznej ma prawo do jego usunięcia (anonimizacji) na zarejestrowanych obrazach w tej części nagrania dźwięku lub obrazu, która ujawnia Pana/Pani dane, a które nie stanowią informacji publicznej w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej a które zostały przekazane dobrowolnie np. poprzez czynny udział Pana/Pani osoby w obradach sesji Rady Gminy. Prawo do sprzeciwu, ograniczenia lub przeniesienia danych osobowych w postaci nagrania Pana/Pani barwy głosu i przekazanych przy jego użyciu danych lub obrazu Pana/Pani wizerunku nie ma w tym przypadku zastosowania.